Jak pogodzić fitness z codzienną pracą?

fitness a życie osobiste

Bardzo wiele ludzi, którzy na co dzień są bardzo zapracowani, nie mają czasu dla siebie. Niestety, sport bardzo często przegrywa z codzienną, ośmiogodzinną pracą, oraz obowiązkami domowymi. Brak czasu na gimnastykę dzisiaj może być dla nas mało odczuwalny. Jednak już za kilka lat, życie bez sportu może objawić się u nas bólami kości, stawów, brakiem tchu, czyli tak zwaną zadyszką.

Bez regularnych ćwiczeń nawet prace w domu mogą stać się dla nas naprawdę wyzwaniem. Powinniśmy więc zdecydować się na choćby minimalny, jednak regularny wysiłek fizyczny, poprzedzony rozgrzewką.

Układamy plan dnia

fitness plan dnia

Aby już na samym starcie nie zniechęcić się do regularnego fitness, powinniśmy pomyśleć nad skonstruowaniem odpowiedniego planu dnia. Dzięki temu na wszystko będziemy mogli znaleźć czas, oraz wszystkie czynności jakie zaplanujemy nie zostaną przez nas zapomniane, tylko odpowiednio wykonane.

Najlepszą opcją będzie cotygodniowe układanie planu dnia. Wybierzmy jeden z siedmiu dni tygodnia, najlepiej by była to niedziela, bądź poniedziałek. Wtedy będziemy znali już obowiązki, jakie spotkają nas w nadciągającym tygodniu, i łatwiej będziemy mogli go sobie zaplanować.

Jeśli obowiązki jakie czekają na ans w domu pochłaniają dużą ilość czasu, zdecydujmy się na fitness przed rozpoczęciem pracy. Dzięki temu po rannym treningu, nie będziemy musieli pić kawy, bowiem ruch z rana pobudza bardziej niż kofeina!

Dzięki aktywności fizycznej wzrasta również poziom serotoniny, czyli tak zwanego hormonu szczęścia, który na pewno zapewni nam udany dzień. Pamiętajmy, aby przygotowując plan na cały tydzień uwzględnić również odpoczynek. W tym celu możemy na przykład wybrać się do kina, i spędzić czas w miłym towarzystwie.

Co możemy zyskać dzięki aktywności fizycznej?

Fitness może dać nam więcej, aniżeli sami od niego oczekujemy. Jako przykład podać możemy chociażby wspomnianą już wcześniej serotoninę. Poprawi się również nasza siła oraz energia. Dzięki regularnym ćwiczeniom dotlenimy także nasz organizm, oraz wyregulujemy poziom wody w organizmie. Warto więc przekonać się do regularnego wysiłku fizycznego, bowiem dzięki temu będziemy cieszyć się zdrowiem przez długi czas.

Polecamy:

fitness łódź

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *